Hukuki Risklerin Yönetimi Hizmetleri

Mevcut sözleşmelerin kontrolleri ve yeni süreçlerde sözleşme hazırlanması, sözleşmeler açısından muhtemel mevzuatın sektör ve şirket için risk oluşturması ile ilgili hukuki süreçlerin takip edilmesi, Konkordato süreçleri, bankalar ve finans kuruluşları ile kredi borçlarının yeniden yapılandırılması, alacakların tahsili ile ilgili süreçlerin takip edilmesi.

Hukuki Risklerin Yönetimi Danışmanlığı

İş Süreçlerinizle ilgili Aşağıdakilerden Hangisi İçinde Bulunduğunuz Durumu Yansıtıyor?

Yönetim Raporlaması & Karar Verme

Yönetici raporlarını geç alıyorsunuz, alınan raporlarda sıklıkla hatalar oluyor ve raporlardaki verinin yetersiz veya kalitesiz olduğunu düşünüyorsunuz.
Mali veriler şeffaf ve anlaşılabilir değil.
Excel ile yapılan analiz ve raporlama yavaş ve hatalar içeriyor, raporlar üzerinde yönetici kontrolleri yapılamıyor ve raporlar etkili bir şekilde karar verme mekanizmalarında kullanılamıyor.

Mevcut Kontrollerinizin Durumu

Kurumunuzdaki kontroller ağırlıklı olarak” önleyici” değil, “tespit edici” nitelikte olduklarından, hata ve suiistimaller önlenemiyor ve zarara neden oluyor.
Mevcudiyetine güvendiğiniz süreç ve kontrolün aslında işlevlerini yerine getirmediğini ya da hiç var olmadığını; kontrollerin ise risklerin sadece bir kısmına dair güvence verdiğini gördünüz.
Kontrollerin uygulanması yönetim tarafından teşvik edilmiyor.
İç kontrol sisteminiz yapılandırılmış durumda, ancak tasarlandığı gibi çalışmadığına dair şüpheleriniz var.

Risk ve Kontrol

Kurumunuzda “güven-kontrol” dengesinde güven daha ağır basıyor, işlerin önemli bir kısmı güvene dayalı yürütülüyor.
Kurumun riskleri etkin bir şekilde belirlenemiyor ve değerlendirilemiyor, bu nedenle de risklerle kontroller arasında bağ kurulamıyor ve risklerin etkileri yönetilemiyor.
Kurumunuzda onay mekanizmaları yetersiz, işlemler genellikle güvene dayalı olarak ve onaysız gerçekleştiriliyor.

Kurum Yönetimi ve Departmanlar

Departmanları, yaptıkları işlerle ilgili olarak daha fazla hesap verebilir konumda tutmak istiyorsunuz.
Departmanlar arasındaki iletişim, hatalara ve süreçlerde sorunlara neden oluyor.

Fiziksel Kontroller

Varlıklara ilişkin (stoklar, sabit kıymet gibi) fiziksel kontroller yetersiz, sayım yapılmıyor ve muhasebe kayıtları ile mutabakatı sağlanmıyor.